вторник, 13 март 2012 г.

Kюфтета от мерлуза

След двата рождени дни и празнуването им,идва ред и на по леката храна.Много обичаме риба и рибни продукти.Днес реших вместо да изпека рибата да се опитам да я приготвя по различно.





Да това са кюфтета от филе от мерлуза.Нищо сложно но много вкусно.За гарнитура приготвих два вида пюрета.Едното от целина а другото от морков и разбира се свежа салатка,без нея не може!
Продукти за кюфтетата:

1 кг филе от мерлуза замразено без кожа
1/2 глава лук
1 яйце
2 скилидки чесън
черен пипер
сол
копър
100 г настърган кашкавал
100 г сух хляб или галета
брашно за овалване
мазнина за пържене

Начин на приготвяне:

Ако имате блендер ,смелете размразените филета с него,ако ли не,като мен,накълцайте на ситно с остър нож и омесете каймата с посочените продукти.Ако каймата ви се види много мека,уплътнете с още галета.Покрийте с фолио и оставете в хладилника за 1 час или поне 20 мин.
През това време почистете целината (не посочвам грамаж защото зависи за колко хора ще се приготвя)и морковите и нарежете на кубчета.Сложете в различни съдове с вода и сварете за около 20 мин.Извадете от водата подправете със сол,чер пипер и зехтин и пасирайте на пюре.


От каймата оформете кюфтета,оваляйте с брашно, и на тиган с не залепящо покритие изпържете с малко мазнина до готовност.
От килограм филета излизат иколо 12 кюфтета,но все пак зависи колко големи искате да са.






7 коментара:

  1. Не съм правила кюфтета от риба, въздържала съм се, защото не знаех какъв ще е резултата:)Но аз като, чели и мерлуза не съм опитвала:) Като гледам твоите обаче, направо се амбицирах! А толкова красиво си ги поднесла... Изглеждат много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  2. По едно време много правех кюфтета от пангасиус, но виж с мерлуза не съм пробвала. Звучи много апетитно, ще ги пробвам при първа възможност :))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз като Катето не съм правила рибни кюфтета,но тези наистина изглеждат превъзходно,Данче!
    За салатката от фелд направо ти завиждам!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Ехааа, какви апетитни кюфтета, а и гарнитурката е фантастична!
    Една порция за мен ще се намери ли?
    Лека вечер. Гоголина!

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотни са! Обожавам кюфтета, май от всякаква риба :-), и ги приготвям доста често - толкова са вкусни и лесни за готвене :-). И с тези свежи зеленчуци покрай тях изглеждат страшно апетитно!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви момичета за милите коментари!
    Кюфтенцата наистина са много вкусни и бързи за приготвяне!
    Поздрави за всички ви!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасно!Красиво ,цветно ,вкусно!Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.