сряда, 9 май 2012 г.

Пълнозърнесто хлебче

Това хлебче е любимото на съпруга ми и толкова пъти съм го правила че вече мога да го приготвям и със затворени очи.И понякога когато трябва да отида до магазина само за хляб,предпочитам да замеся и да изпека,вместо да тичам дотам.
Необходими продукти                                                                                                                                          
1 ч ч 200 мл хладка вода
1 ч л сол                          
щипка захар                   
25 г прясна мая             
2 с л зехтин                   
2 ч ч бяло брашно        
1 ч ч брашно с фибри  
1 с л ленено семе         
1 с л сусам                   
             1 с л слънчогледово семе        
3 с л овесени ядки        
Начин на приготвяне 
Размивам маята във водичката и прибавям солта,захарта ,зехтина и едната чаша от бялото брашно.
Оставям на топло и завито под фолио докато втаса и увеличи обема си.
Към втасалата мая прибавих и останалото бяло брашно.Бърка се с лъжица .
Пибавих и семената и отново разбърках .
Брашното с фибри посипах върху плота и извадих и до умесих тестото там.
Добре е да ударите тестото в плота.Аз го бия 40 пъти.После по бързо втасва.
Оставих  го в подходящ съд да втаса покрито около 30 /40 мн.
След като втаса,се оформя хлебчето и се овалва в овесените ядки,като преди това леко се  намокря с водичка с помощта на четка.
Пече се във подходящ съд намазан с масло и задължително със съд с вода във фурната.

Ароматно,с хрупкава коричка ,може да си хапнете веднага след като си обиколи нивата.Дори и ей така ,просто със сиренце и домат!
                                                                                                                                
А от аромата на печено хлебче,гларусите си направиха среща на покрива:)
И за финал ,без цвете не става,та дори и кактус да е!Приятелски поздрав на всички и дано ви хареса моето предложение за домашно пълнозърнесто хлебче!                                                                                                                        


10 коментара:

  1. мм много апетитно хлебче
    снимките са много хубави
    бягам да спинкам и ти желая спокойни сънища и хубав предстоящ ден

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, много апетитно и ароматно хлебче!
    И красиви снимки!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно хлебче, де да можех и аз да го направя!!! Прекрасни снимки! Много красив кактус, а гларусите... прииска ми се да съм там:). Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно хлебче. Истинска наслада както за очите, така и за небцето. Приказно е!
    Снимките са прекрасни. Показват едно приказно местенце за постигане на сладка отмора от един напрегнат ден...

    Поздрави и весел ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. Хлебчето е толкова апетитно! Има защо да елюбимо на съпруга! А снимките са прелестни! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Хлебчето е страшно апетитно чак ми амириса на препекано хлече и здравослово! А снимките са красиви всичко прекрасно! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  7. Това хлебче много ми допада. И на мен би ми било любимо, ако има кой да ми го приготвя;)))
    И хайде Гоголина, покажи ни още от красотите на мястото, което живееш- тези цветя са много интересни и красиви!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направо си взех беля на главата, като ти станах последовател - съпругът ми е голям кулинар и му останаха очите в блога ти :), как пък го мерна на монитора ми... Ама то с тия "вкусни" снимки, а и другите са прекрасни. Не съм най-ентусиазираната готвачка, но определено ще се пробвам с някои от рецептите ти!

      Изтриване
  8. Данче,хлебчето е страхотно,много ми харесва!
    Снимките с цветенца също!
    Сърдечен поздрав и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасно хлебче, чак ми идва да си разваля диетата.:))))))
    Поздрави.:)

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.